Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Casting call στο RED JASPER

  


Περίληψη ιδέας

Ένας δημοφιλής σκηνοθέτης κινηματογράφου κάνει casting. Πέντε άγνωστοι μεταξύ τους ηθοποιοί που βρίσκονται εκεί, καθόλου τυχαία ,γίνονται χωρίς να το γνωρίζουν, το καλλιτεχνικό του πείραμα. Ο σκηνοθέτης είναι για εκείνους η μεγάλη πόρτα για την καριέρα τους. Εκείνοι είναι για τον σκηνοθέτη, το μέσο για να πρωτοπορήσει. Οι στόχοι διαφορετικοί και η διαδικασία γνωστή. Σ' ένα ανθρώπινο πείραμα όμως, ποτέ δεν μπορείς να προβλέψεις το τέλος. Η παρουσία μίας από τους υποψηφίους, θ' ανατρέψει τα πάντα και το καστινγκ θα εξελιχθεί σ' ένα ψυχολογικό παιχνίδι εξουσίας. Τί μπορεί να συμβεί οταν η δικαίωση και η ματαιοδοξία έρχονται αντιμέτωπες;

 

 

Σημείωμα του σκηνοθέτη

Το έργο έχει την φύση κινηματο-θεάτρου. Ένα θεατρικό performance με απόδοση κινηματογραφική. Σκηνοθετικά δεν μπορεί να περιέχει τίποτ'άλλο, από τον απόλυτο ρεαλισμό. Οι θεατές είναι κι εκείνοι ''υποψήφιοι'', οπότε σκηνικό του έργου θα έιναι ο χώρος που θα φιλοξενείται, απ' την αρχή και κατά την διάρκεια. Μέχρι το τέλος οι θεατές πιστεύουν οτι συμμετέχουν. Μ' αυτόν τον τρόπο γίνονται απόλυτοι΄΄κοινωνοί'' της διαδικασίας και μπαίνουν κυριολεκτικά ''μέσα'' στην υπόθεση.

Από την μέση και μετά, μεταφερόμαστε στην  κινηματογραφική θέαση πιο συγκεντρωμένα, αφού το έργο εξελίσεται αργά σε μια ταινία θρίλερ. Δραματουργικά, οι υποψήφιοι στέκονται όντως μπροστά από μια κάμερα όταν αλληλεπιδρούν με τον σκηνοθέτη, αλλά αυτό εξυπηρετεί σκηνοθετικά και τον ίδιο τον θεατή, όπου παρακολουθεί τους χαρακτήρες μέσα από μια έντονη, εσωστρεφή και πολυεπίπεδη υποκριτική.

Το ''casting call'' μεταδίδει την πραγματική συνθήκη μιας ακρόασης, μέσα όμως από δύο βασικά στοιχεία που επικρατούν στην θεατρική του απόδοση1)To ''ονειρικό'' στοιχείο του performance, όπου οι υποψήφιοι τραγουδούν και χορεύουν ''έξω΄΄ από την πλοκή,  εκφράζοντας έτσι την  ''ρομαντική'' φύση του ηθοποιού που είναι άρρικτα συνδεδεμένη μαζί του  2) Το στοιχείο του ''μεγενθυτικού φακού'' σε όλους  τους χαρακτήρες, για να υπερτονίσει την συναισθηματική τους κατάσταση, τις διαφορετικές προσωπικότητες ,αλλά και τις σχέσεις που μπορούν ν' αναπτυχθούν σε μια συνθήκη ακρόασης. Είναι ένα reality ,πολύ καλά οργανωμένο, όπου οι ηθοποιοί μπαινοβγαίνουν μπροστά από μια κάμερα.

 

Σημείωμα του συγγραφέα

Το έργο είναι πρωτοποριακό αλλά απλό στην γραφή του, με το περιβάλλον σύγχρονου ρεαλισμού και καθημερινών διαλόγων σε όλο το σώμα του. Ο λόγος του ''σκηνοθέτη'', καυστικός και ιδιαίτερος, έρχεται σε αντίθεση με τους διαλόγους μεταξύ των υποψηφίων, υπογραμμίζοντας έτσι με πιο ''εξπρεσιονιστικό'' τρόπο, το πρόσωπο της εξουσίας και το κύτταρο απ' το οποίο αυτή προέρχεται. Οι σχέσεις της οικογένειας και όσα καταγράφονται απ' αυτήν στην παιδική ηλικία, μπορεί να διαμορφώσει όχι μόνο το χαρακτήρα κάποιου, αλλά και την ψυχολογική του κατάληξη. Ένα απ' τα πρόσωπα του σκηνοθέτη είναι αυτό του εξουσιαστή, η απόλυτη προβολή του πατέρα του στο δικό του πρόσωπο. Μήπως η εξουσία είναι σκληρή γιατί προέρχεται από σκληρότητα; ή ακόμα και βιαιότητα; μήπως είναι ο τρόπος κάθε ανθρώπου να θεραπεύσει ομοιοπαθητικά, αυτό από το οποίο πάσχει; γι' αυτό το πρόσωπό της είναι άγριο και αδίστακτο;

Απ' την πλευρά των πέντε χαρακτήρων, το έργο θέτει σοβαρά ζητήματα της σύγχρονου καλλιτεχνικού και όχι μόνο ΄΄τοπίου΄΄. Το κλειστό και αποστειρωμένο σύστημα των στημένων ακροάσεων, της αναξιοκρατίας και των συμφερόντων που αυτή εξυπηρετεί, της άκαρπης προσπάθειας του ηθοποιού να υπάρξει μέσα σ' αυτό το κλειστό σύστημα και ν' αποδείξει την αξία του, την διπλή επαγγελματική ζωή που αναγκάζεται να έχει, αλλά και την εικόνα που έχουν τα γύρω περιβάλλοντα για εκείνον.

Με το ανατρεπτικό του ''τελείωμα'', το οποίο όμως δεν δίνει το τέλος, το έργο ,μας προετοιμάζει για μια ενδεχόμενη δικαίωση των πέντε υποψηφίων, αφού το παιχνίδι εξουσίας αλλάζει και οι ρόλοι αντιστρέφονται. Έχει όμως η δικαίωση μεγαλύτερη δύναμη απ' την δόξα ή ο άνθρωπος θα είναι πάντοτε θύμα της φιλοδοξίας του;

 

''Δύο κακά, η απληστία και οι κλίκες είναι η καταστροφή κάθε δικαιοσύνης''

Τhomas More

 

 

Σύλληψη/ ΣκηνοθεσίαΑντρέας Παύλου

Συγγραφή έργου/ Βοηθός σκηνοθέτης Στέλλα Ρουσάκη

Μουσική επιμέλεια: Mάρκος Ευαγγέλου

Χορογραφία: Aνδρέας Παύλου

Φωτογραφία- βίντεο: Aνδρέας Παύλου

Τεχνική υποστήριξηΕπεξεργασία αφίσας: Mανώλης Δαπόντες

Παίζουν οι ηθοποιοί Μαρίνος Ευτυχίου, Στέλλα Ρουσάκη, Στέλλα Κοσμοπούλου, Μελίνα Καλπία, Ειρένα Κυπριανού, Τζο Φτούλη, Στέφανη Νεοφύτου

 

Ευγενική παραχώρηση του τραγουδιού ''άντρας ήσουνα μπανάνα'' που ακούγεται στην παράσταση: Nwaina

Mια χορηγία της εταιρείας PUNKRABBIT.GR

 

Από 14 Μαρτίου κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:15 στο Red Jasper Cabaret Theatre( Κεφαλληνίας 18, Αθήνα)

Διάρκεια8λ.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Από το Μικρό στο Μεγάλο: η πολιτιστική εκπομπή της Ε.Σ.Ε. στο Smile/Βεργίνα TV

    Η πολιτιστική εκπομπή της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος "Από το Μικρό στο Μεγάλο" επανέρχεται στο τηλεοπτικό προσκήνιο προσκληθείσα από τη διοίκηση των τηλεοπτικών σταθμών Smile και Βεργίνα.  Με αρχισυντάκη-παρουσιαστή τον Πρόεδρο της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος Αλέξανδρο Κακαβά θα προβάλλεται από τις 3 Αυγούστου και κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 18.00 από το κανάλι Smile Αθηνών.    Την πρώτη εκπομπή τίμησαν με την παρουσία τους ο καθηγητής του ΕΚΠΑ Γιάννης Παναγιωτόπουλος, η φωτογράφος Βάσια Σκυλακάκη, ο σκηνοθέτης/παραγωγός Αδαμάντιος Πετρίτσης και ο ηθοποιός Λουκάς Κούτρας   Τη δεύτερη εκπομπή τίμησαν ο πρώην πρόεδρος της Ε.Σ.Ε., συγγραφέας, Στάθης Βαλούκος, ο ιστορικός συγγραφέας Δρ Ιωάννης Δασκαρόλης, η μουσικοσυνθέτης Πέννυ Μπινιάρη και ο σκηνοθέτης Στέργιος Παπαευαγγέλου   Σκηνοθεσία: Δημήτρης Σωτηράκης Βοηθός Σκηνοθέτης: Νεκταρία Δασκαλάκη   Παρουσιάστηκαν τα βιβλία "Ο πόλεμος δεν τελείωσε ακόμα" μυθιστόρημα του Στάθη Βαλούκου και τα επιστημονικά συγγράμ

11/8 Η Ελένη Τσαλιγοπούλου σε μια μοναδική συναυλία στην Παραλία της Κύμης. Διοργάνωση Δήμος Κύμης - Αλιβερίου

    Την Κυριακή 11 Αυγούστου 2024 ο Δήμος Κύμης – Αλιβερίου φέρνει κοντά μας την Ελένη Τσαλιγοπούλου. Στην όμορφη Παραλία της Κύμης στις 22:00 θα απολαύσουμε την αγαπημένη ερμηνεύτρια η οποία διαθέτοντας μία μοναδικά εκφραστική φωνή και έναν απολύτως ιδιαίτερο τρόπο να επικοινωνεί με το κοινό της στη σκηνή, είναι σταθερά μέσα στα χρόνια μία από τις πιο γνωστές και αγαπητές Ελληνίδες ερμηνεύτριες. Η Ελένη Τσαλιγοπούλου θα παρουσιάσει τις μεγάλες επιτυχίες της αλλά και τα πολύτιμα εκείνα τραγούδια που αποτελούν τη μουσική μας περιουσία: Τραγούδια λαϊκά, ρεμπέτικα και παραδοσιακά, τραγούδια σπουδαίων συνθετών και δημιουργών, κλασικά και νεότερα, αλλά και εκείνα που αγαπήσαμε με τη φωνή της σε πρώτη εκτέλεση, όλα μπερδεύονται γλυκά σε μία συναρπαστική συναυλιακή πρόταση. Μαζί της ένα σχήμα εξαιρετικών και ευέλικτων μουσικών, σε μία παράσταση που όχι μόνο αναδεικνύει την αισθαντικότητα, τη δύναμη και το πάθος της Τσαλιγοπούλου ως ερμηνεύτριας, αλλά και την ικανότητα των ίδιων των τραγουδιών

Γεώργιος Σύρος: Moνή Ευαγγελίστριας Σκιάθου άρθρο στο TheNewspaper.gr

    Είχαμε την τιμή να επισκεφθούμε την Μονή Ευαγγελιστρίας στην  Σκιάθο , στο Μοναστήρι το οποίο ιδρύθηκε το 1794 και πρωταγωνίστησε στις προπαρασκευαστικές πράξεις της Εθνεγερσίας.  Στην θέση  Αγαλλιανοί , 5 χλμ από την πόλη της Σκιάθου και σε υψόμετρο 200 μέτρων, είναι κτισμένη από Κολλυβάδες μοναχούς του Άγιου Όρους η υπέροχη αυτή ιστορική Μονή. Εντός της Μονής υπάρχει το περίφημο Λαογραφικό Μουσείο το οποίο φιλοξενεί λαμπρές σελίδες της ιστορίας της  Μαγνησίας . Αρκετά από τα εκθέματα ήταν δωρεά του Ναύαρχου Λάζαρου Κουντουριώτη το 1823, καθώς η Μονή συνέβαλε καθοριστικώς στην απελευθέρωση του έθνους. Είναι γνωστό ότι στην Α΄ Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου τον Ιανουάριο του 1822 κηρύσσεται η πολιτική ανεξαρτησία της Ελλάδος και ψηφίζεται η πρώτη Διοίκηση της χώρας με το όνομα  Προσωρινό Πολίτευμα της Ελλάδος  στην Επίδαυρο (Α’ Εθνοσυνέλευση). Ήταν το πρώτο Ελληνικό Σύνταγμα. Η Εισαγωγή είχε ως εξής: « Τό Ἑλληνικόν Ἔθνος, τό ὑπό τήν φρικώδη Ὀθωμανικήν δυναστείαν, μή δυνάμενον νά φέρῃ