Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συνάντηση με το Γιάννη Σολδατο στην πρόβα του θεατρικού “ Όταν ο Ρήγας συνάντησε τον Μότσαρτ”

  


Ακόμα δεν έχω δει την θεατρική παράσταση την στιγμή που γράφω αυτό το κείμενο.

Είμαι προκατειλημμένη θετικά, δεν ξέρω, όχι τυχαία, γιατί οι συντελεστές αυτής της παράστασης είναι εκλεκτοί.

Εκεί στην Φωκίωνος Νέγρη μέσα στο πάρκο μαζεμένοι ηθοποιοί (Θεατρίνων θεατές), θα έκαναν πρόβες με το σκηνοθέτη τους Γιώργο Λιβανό, σε ανοιχτό χώρο και ας είχε η πόλη τους ρυθμούς της, βλέπετε το Πεδίο του Άρεως που είχε χώρους ήταν κλειστό, που κάπως μπορούσε να “απομονώσει” τους καλλιτέχνες για να είναι απερίσκεπτοι στο “έργο” τους.

Εκεί είχα μια δεκάλεπτη ίσως και δεκαπεντάλεπτη συνάντηση, για καλή μου τύχη με τον συγγραφέα Γιάννη Σολδάτο δεν ήξερα αν θα μου μιλούσε, δεν ήξερα καν αν θα ήταν εκεί, (να τον ρωτήσουμε μου λέγανε δεν είναι προγραμματισμένο μου είπανε).

Όμως ήρθε προς το μέρος μου (σημαντική βέβαια η διαμεσολάβηση του Κώστα Μαντά), ενώ εγώ θα έτρεχα ευχαρίστως προς αυτόν, ήμουν περίεργη αν θα απαντούσε στις ερωτήσεις μου, που ομολογουμένως δεν είχα ετοιμάσει.

Τον ρώτησα αν τα βιβλία ήταν το έναυσμα να γράψει σενάρια και θεατρικά έργα;

Γιώργος Σολδάτος: Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο; είναι σαν να με ρωτάς αν θέλεις ένα ποδήλατο ή ένα σκύλο. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα

Ασχολούμαι με πολλά διαφορετικά πράγματα, μπορεί να γράφω δύο σελίδες από ένα βιβλίο και να φύγω για την επιχείρηση μου (εκδόσεις ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ), Δεν αφοσιώνομαι μόνο σε κάτι συγκριμένο, αν με παρομοιάσεις με ένα αθλητή θα ήμουν αθλητής του δεκάθλου.

Του είπα ότι γνωρίζοντας συγγραφείς πολλές φορές έβλεπα ότι το στυλ και τρόπος που έγραφαν δεν είχαν σχέση με την προσωπικότητα που είχα μπροστά μου, αυτό μου το επιβεβαίωσε λέγοντάς μου ότι είχε διαβάσει βιβλία που ήταν μες’ την “μαυρίλα” και όμως ο συγγραφέας ήταν ένας πρόσχαρος άνθρωπος.

Αυτά και άλλα πολλά θα ήθελα να είχα πει, αλλά και τι να πρώτο πει κανείς μαζί του, ένας πολυπράγμων άνθρωπος που με κάθε ξεχωριστό τομέα που ασχολείται χρειάζονται πολλές συναντήσεις για να εκμαιεύσεις τα ταλέντα του.

Και όπως έγραψε: Δεν μπορούσα να βολευτώ στα όρια μιας τέχνης ή μιας ενασχόλησης.

Σας παραθέτω ένα μέρος του βιογραφικό του για του λόγου το αληθές

 

 

Σολδάτος Γιάννης

Ο Γιάννης Σολδάτος γεννήθηκε στη Λευκάδα. Συγγραφέας της Iστορίας του Ελληνικού Kινηματογράφου και διευθυντής του εκδοτικού οίκου Αιγόκερως. Έχει γράψει ακόμη και έχουν εκδοθεί τα βιβλία: Στον αστερισμό του Κριού (Αιγόκερως, μυθιστόρημα), Τρομαχτικές Ιστορίες (Αιγόκερως, διηγήματα), Πολεμικές Ιστορίες (Αιγόκερως, διηγήματα), Tο Aίνιγμα (Καστανιώτης, μυθιστόρημα), Eύα, η αγαπημένη των βρικολάκων (Αιγόκερως, νουβέλα), Η πλάνη (Αιγόκερως, νουβέλα), Υποβρύχιος έρωτας (Κέδρος, μυθιστόρημα), Ελένη: Λιοσίων 5Α (Αιγόκερως, διηγήματα), Διόνυσος, ο βασιλεύς των ορέων (Καστανιώτης, μυθιστόρημα), Το ερωτευμένο τρένο, (Αιγόκερως, μυθιστόρημα), Η επέλαση των Απάτσι (Αιγόκερως, νουβέλα), Οιδίπους επί πορνείω (Αιγόκερως, διηγήματα), Αλέξης Δαμιανός (Αιγόκερως, κριτική βιογραφία), Ζαν Λυκ Γκοντάρ (Αιγόκερως, κριτική βιογραφία), Συνοπτική Iστορία του Ελληνικού Kινηματογράφου (Αιγόκερως), Ελληνικός Κινηματογράφος, ένας αιώνας (Κοχλίας, πανόραμα), Ένας άνθρωπος παντός καιρού (Αιγόκερως, κριτική βιογραφία του Βέγγου), Oδύσσειες σωμάτων στο έργο του Νίκου Κούνδουρου (Αιγόκερως, κριτική βιογραφία). Κινηματογράφος, Ντανταϊσμός, Σουρεαλισμός (Αιγόκερως), Το σημείο του σταυρού (Αιγόκερως, φωτογραφικό λεύκωμα), Η Ιστορία του γυμνού στον Κινηματογράφο (Ψυχογιός, ιστορικό λεύκωμα) κλπ.

Έχει κάνει τη σύνταξη και την επιμέλεια στις μονογραφίες των εκδόσεων του Αιγόκερου και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Νίκος Παναγιωτόπουλος, Θανάσης Βέγγος, Αλέξης Δαμιανός, Ντίνος Δημόπουλος, Βασίλης Γεωργιάδης, Κώστας Σφήκας, Βασίλης Ραφαηλίδης, Ντίνος Κατσουρίδης, Μπάμπης Ακτσόγλου, Αντώνης Μοσχοβάκης, Νίκος Κολοβός κ.ά.

Έχει σκηνοθετήσει 40 επεισόδια της σειράς «Η περιπέτεια ενός ποιήματος» (Παραγωγή: Aιγόκερως, ET2) και τις ταινίες: Η απολογία του Θεόφιλου Τσάφου (Παραγωγή: Aιγόκερως, ET2), Bήματα (Παραγωγή: Aιγόκερως, ET2), Tο Aίνιγμα (Παραγωγή: Aιγόκερως, EΡT, EKK, ΦAΣMA), Υποβρύχιος έρωτας (Παραγωγή: Aιγόκερως, EΡT, NEW STAR), Βίοι αγίων (Παραγωγή: Aιγόκερως, ΜΕDIAVOX), Φιοντόρ, ο παίκτης (Παραγωγή: Aιγόκερως), Η επέλαση των Απάτσι (Παραγωγή: Aιγόκερως), τo ντοκιμαντέρ Ένας άνθρωπος παντός καιρού (Παραγωγή: Aιγόκερως, ET, EKK, Κρατικό βραβείο ντοκιμαντέρ), τη μικρού μήκους Ένα Σάββατο βράδυ (Παραγωγή: Aιγόκερως, EKK), 5 ντοκιμαντέρ με τον γενικό τίτλο «Καστρολόγος», αναφορά στον Φώτη Κόντογλου (Παραγωγή: ET1), 10 Παρασκήνια (ET1), 4 δραματοποιημένα επεισόδια της σειράς «Σελίδες με θέα» (ET1), το ντοκιμαντέρ Η Αθήνα του Νίκου Κούνδουρου (Παραγωγή: Περίπλους, ET). 

Έχει διατελέσει καθηγητής της Iστορίας Kινηματογράφου σε κινηματογραφικές και δραματικές σχολές, γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου και πρόεδρος του Συνδέσμου Εκδοτών Βιβλίου. 

 

Κατερίνα Καράμπελα

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτότυπου Μονολόγου επί Σκηνής - ΤΕΛΙΚΟΣ 18 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023 11.00 το πρωί στο θέατρο Παραμυθίας

    Ομόφωνα η κριτική επιτροπή της ημιτελικής φάσης του 2ου Πανελληνίου Διαγωνισμού Πρωτότυπων Διαλόγων επί Σκηνής της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος αποτελούμενη από τους Νίκο Σκουλά, ηθοποιό-σκηνοθέτη, μέλος της Ε.Σ.Ε., Θάνο Τσάμπρα, σεναριογράφο-συγγραφέα, μέλος της Ε.Σ.Ε. και την Ειρήνη Μακαρόνα, ηθοποιό, μέλος της Λέσχης Φίλων της Ε.Σ.Ε. προέκριναν 8 μονολόγους για τον τελικό.  Μη επιθυμούντες όμως να αδικήσουν δύο εξαίρετες προσπάθειες ζήτησαν από τον Αλέξανδρο Κακαβά, Πρόεδρο της Ένωσης Σεναριογράφων να περάσουν, πέραν των οκτώ, και οι δυο αυτές προσπάθειες στον τελικό, πρόταση που έγινε αποδεκτή από τον Πρόεδρο της Ε.Σ.Ε. οπότε οι δέκα που προκρίθηκαν είναι οι κάτωθι: 25 γραμμάρια Αθάνατοι στην πόλη "Α' της αγάπης Η δική μου ιστορία Ελένη Αγγελίνα Μέδουσα Παύρ απέλαυεν, όπως πατρίδι πολλά λίπη... Προτομή Η φωλιά του κόρακα Nionio Ο Πρόεδρος της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος Αλέξανδρος Κακαβάς εκ μέρους της Ε.Σ.Ε. και τα μέλη των κριτικών επιτροπών της προκριματικής και ημ

Τελευταίες μέρες συμμετοχής στον 1ο Αγώνα Δρόμου Θυσίας "Κακολύρι 1944".

     Το Σάββατο 17 και την Κυριακή 18 Ιουνίου τρέχουμε όλοι στον 1ο Αγώνα Δρόμου Θυσίας "Κακολύρι 1944", στα πλαίσια των εκδηλώσεων μνήμης των 30 εκτελεσθέντων της 24ης Μαΐου 1944 από τα Γερμανικά στρατεύματα Κατοχής στους Ταξιάρχες Κύμης.     Ο αγώνας τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος και διοργανώνεται από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ταξιαρχών με τη στήριξη του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου, φορέων των τοπικών διαμερισμάτων Ταξιαρχών, Πύργου, Ανδρονιάνων και Γιάννηδων, της εταιρείας ΔΕΗ Α.Ε και υποστηρίζεται από ομάδες εθελοντών από όλη την Εύβοια.     Ο 1ος Αγώνας Δρόμου Θυσίας "Κακολύρι 1944" περιλαμβάνει τις εξής διαδρομές:   Αγώνα δρόμου 10 km (Σάββατο 17 Ιουνίου ’23, 19:00) Αγώνα δρόμου 5 km (Σάββατο 17 Ιουνίου ’23, 19:05) Αγώνα δρόμου 1,5 km για παιδιά (Κυριακή 18 Ιουνίου ’23, 10:00)   Η συμμετοχή στους αγώνες είναι ΔΩΡΕΑΝ. Η τελική ημερομηνία συμμετοχής στην πλατφόρμα εγγραφών είναι η  ΤΡΙΤΗ 13 ΙΟΥΝΙΟΥ.     Οι συμμετέχοντες των 10km και 5km στις 17 Ιο

ΤΟΠΟΛΑΤΡΕΙΑ Μια ιστορία για τον αγαπημένο σας τόπο

    Εάν μπορείτε σε μία έως δύο σελίδες να πείσετε μια κριτική επιτροπή ότι η δική σας ιδέα/πρόταση προβάλλει πειστικότερα, καλλίτερα και εντυπωσιακότερα τον αγαπημένο σας τόπο τότε έχετε πολλές πιθανότητες να σας ζητηθεί να γράψετε το σενάριο ενός  promo  (διαφημιστικό έως 3 λεπτά) που θα γυρισθεί σε παραγωγή της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος. Θέματα πρωτότυπα, ιδιαίτερα, που θα παρουσιάσετε ως ιστορία (από 1 έως 2 σελίδες το πολύ) του πιό αγαπημένου σας τόπου. ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ 1.  Ο τόπος, δηλαδή οι φυσικές ομορφιές του, τα μνημεία του και η ιστορία του, τα λαογραφικά του στοιχεία, και οτιδήποτε θα μπορούσε να κινήσει το ενδιαφέρον ενός ανθρώπου και θα τον παρακινούσε να επιλέξει τον τόπο σας για τόπο κατοικίας, διακοπών ή έστω για μια απλή εκδρομή. Στοιχεία που θα επηρεάσουν το αποτέλεσμα: Πρωτοτυπία, Χειρισμός θέματος, Ανάπτυξη ιστορίας/πλοκής, Επιτυχής προσέγγιση σκοπού Καλούνται οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν συμμετοχή από την   1η Ιουλίου 2023 μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2023 , α